חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז אמסטרדם Amsterdam Centrum

בכל טיול בהולנד בכלל ובאמסטרדם בפרט, רוב זמנכם בעיר תבלו באיזור שסביב כיכר הדם וברדיוס של כק"מ. כמובן שיש עוד שלל אטרקציות ומקומות בילוי, מוזיאונים ועוד בטווח רחוב יותר ועליהם תוכלו לקרוא בדפים אחרים כאן.

היופי והכיף במרכז אמסטרדם הוא שהכל כל כך קרוב. תיהנו מהשיטוט המהנה ברחובות והשייט בתעלות המפורסמות, דרך אטרקציות כמו מוזיאונים ומבנים חשובים ועד לסצנת בילויים וחיי לילה מהעשירות בעולם. 

 

האתרים העיקריים במרכז אמסטרדם

למרות שאמסטרדם אינה עיר גדולה, עדיין רצוי להכיר את האזורים אמרוחקים יותר מהמרכז שנתאר כאן:

מרכז אמסטרדם Centrum באופן לא מפתיע, הוא לב העיר והמקום בו מתנקזים בסופו של יום רוב התיירים. הוא כולל את הרובע החדש והרובע הישן, בכל אחד מהם יש אטרקציות חשובות. ברובע הישן למשל תמצאו את רובע החלונות האדומים De Wallen שהוא עדות ניכרת לצד הפרוע של אמסטרדם. יש לציין שהרובע עובר שינוי ורוב הפעילות של "החלונות" יוצאת מכאן ובעתיד הקרוב כבר לא יהיו "חלונות אדומים" אלה גלריות ואמנים. גם מי שלא מתכוון לבקר ברחוב למטרות שרוב האנשים מבקרים בו, עדיין מדובר במקום מעניין וחשוב מבחינה תיירותית. במרכז האזור עובר רחוב הקניות העיקרי של אמסטרדם הוא דאמארק Damark, בין תחנת הרכבת המרכזית Centraal לבין כיכר הדאם Dam שם גם תמצאו את …. פריימרק Primark. בצידה המערבי של כיכר הדאם תמצאו את מדרחוב קלבסטראאט Kalverstraat  עם שפע חנויות מותגים ונחשב כרחוב הקניות הפופולרי ביותר.

 

אטרקציות.. אטרקציות בכל מקום

אפרופו מוזיאונים המתאימים לילדים, אי אפשר לא להזכיר את מוזיאון המדע נמו NEMO Science Museum. הדבר הראשון שמושך בו את העין הוא העיצוב החיצוני שלו, כאשר המבנה מזכיר חרטם ספינה ירוקה שכאילו עומדת לטבוע. יש כאן תצוגות ופריטים רבים בתחומים כמו מדע, ביולוגיה או גוף האדם, כאשר דגש מרכזי הוא על תפעול ואינטראקטיביות. לא לפספס את גג המבנה עם כוס בירה.

כל ניסיון להכניס את אתרי החובה של אמסטרדם לכמה פסקאות נידון לכישלון, אבל בכל זאת נעשה זאת עבורכם. נתחיל עם הנקודה היהודית הרחבה מאד של אמסטרדם. אחד האתרים המרכזיים – לא רק לישראלים אגב – הוא בית אנה פרנק Anne Frankhuis . הביקור בבית בו התגוררה והתגלתה אנה פרנק, ובו כמובן כתבה את היומן המפורסם שלה, הוא מעצים, מרטיט ומרגש. העובדה שחוברת ההדרכה שמקבלים היא בעברית מאפשרת לכם להבין טוב יותר את הסיפור.

אמסטרדם ידועה במספר מוזיאונים מומלצים מאד, כך שמומלץ להכניס לפחות מוזיאון אחד לתכנית הביקור. לחובבי האמנות יש, איך לא, את מוזיאון ואן גוך Van Gogh Museum המציג מגוון מהיצירות המשובחות של האמן שמכר רק יצירה אחת בחייו. יש כאן מאות ציורים ורישומים של ואן גוך, כולל כמובן ציור החמניות, כשעבור הילדים יש משחקים וסדנאות. מרחק קטן מאד משם נמצא הרייקסמוזיאום  Rijkmuseum מוזיאון עצום בגודלו ובו כמיליון פריטים של אמנים דוגמת ורמיר או רמברדנט.
בניגוד למוזיאון ואן גוך בו הילדים יכולים להסתדר בזכות האטרקציות המיועדות להם, המוזיאון הזה פחות מדבר אליהם.
המוזיאון המרכזי השלישי ברובע המוזיאונים הוא המוזיאון לאמנות מודרנית Stedelijk שמציג יצירות מרשימות – החל מהמאה ה-19 ועד לתקופה הנוכחית. המוזיאון מציג פריטים מיוחדים מאד, לעיתים גם "מופרעים", לצד שילוב של אמנות המוגדרת כ"שימושית" – כלומר פריטים שיכולים למלא באופן מסוים תפקיד של ממש בבתים. לפני מספר שנים, אחרי שיפוץ של המוזיאון, הוסיפו אליו אגף חדיש המציג תערוכות מתחלפות בנושאים שונים.

אפרופו מוזיאונים המתאימים לילדים, אי אפשר לא להזכיר את נמו – מוזיאון המדע NEMO Science Museum הדבר הראשון שמושך בו את העין הוא העיצוב החיצוני שלו, כאשר המבנה מזכיר חרטום של ספינה ירוקה שכאילו עומדת לטבוע. יש כאן תצוגות ופריטים רבים בתחומים כמו מדע, ביולוגיה או גוף האדם, כאשר דגש מרכזי הוא על תפעול ואינטראקטיביות. טיפ: שווה לעלות לגג המוזיאון ולהצטרף לעשרות ההולנדים שנהנים לבלות על הגג בשעת ארוחת הצהרים או סתם לשתיית בירה.

 

כך שיטוט ברחובות הופך לאטרקציה

אמסטרדם היא לא עיר גדולה, בטח במונחים אירופאיים. את רובה אפשר לעשות ברגל בהליכה שהיא לא ארוכה מדי, ואנחנו בהחלט ממליצים לכם לעשות את זה. סיור באמסטרדם יאפשר לכם לעבור בין הסמטאות הצרות, ללכת לצד התעלות, לעלות על אחד מבין הגשרים הרבים ועוד. מי שרוצה לחקור את העיר "כמו הולנדי" יוכל לשכור אופניים מההיצע הרחב של חברות הפועלות בתחום ולגמוע את העיר. אמסטרדם מרושתת מאד מבחינת מסלולי האופניים, כך שזו דרך נוחה, מהנה וגם ספורטיבית.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

בהליכה או ברכיבה ברחובות אמסטרדם יש מספר מוקדי חובה.
כיכר דאם Dam Square היא ה-כיכר של אמסטרדם. היא נחשבת לאחת התוססות באירופה, כוללת מסביבה לה מבנים כמו הארמון המלכותי או האנדרטה לזיכרון לאומי ומציעה הרבה מקומות בילוי ואוכל. כל אדם המטייל באמסטרדם צפוי לעבור בכיכר מספר פעמים לפחות – מומלץ לעשות את זה גם ביום וגם בלילה.

בין כל הטיולים הרגליים וחקירת האטרקציות צריך למצוא גם זמן למנוחה (ולא, אנחנו לא מתכוונים לחדר במלון). המקום האידיאלי לעשות את זה במרכז אמסטרדם הם בתי הקפה הפזורים בכל מקום או ספסלים לאורך התעלות הרבות.מקום סתר נוסף הוא הביחנהוף אמסטרדם Begijnhof עליו תקראו בהמשך הדף.

 

איך אפשר בלי התעלות?

התעלות של אמסטרדם הן מסימני ההיכר של העיר. הן צפויות להקיף אתכם כמעט בכל מקום שתגיעו אליו בעיר, אבל אנחנו ממליצים לא להסתפק בכך. שייט על התעלות הוא אטרקציה שנראית כמעט מובנת מאליה עבור אלה המבקרים באמסטרדם. אתם יכולים למצוא גרסאות שונות של טיולי שייט, למשל שייט תיירותי המשלב הסבר (באנגלית, לרוב מוקלט) על המקומות שעוברים בהם, שייט רומנטי עם ארוחת ערב ומופע מוזיקלי חי, שייט עם אטרקציות שונות לילדים או אפילו ספינות על טהרת הפנקייקים או הפיצות.

בלי קשר למה שקורה על גבי הסירה או כלי השייט האחר, השייט מאפשר לראות את העיר והמבנים המיוחדים שלה מזוויות מחמיאות במיוחד.

 

הכירו את האוכל ההולנדי

אמסטרדם לא נחשבת לבירה קולינרית בקנה מידה גלובאלי, כאשר חלק מהמאכלים הלאומיים ההולנדיים פחות מדברים לדעתנו לקיבה של הישראלי הממוצע. עדיין מומלץ להיחשף למאכלים המזוהים עם המטבח ההולנדי. אחד מסימני ההיכר מהבחינה הזו הוא כמובן הצ'יפס ההולנדי המפורסם Friet, שנמכר בדוכנים ובחנויות – אם אתם רואים תור של אנשים בלי סיבה נראית לעין, יכול מאד להיות שהסיבה היא צ'יפס הולנדי איכותי. המיונז כאן משובח במיוחד אבל לא כלול במחיר מנת הצ'יפס שהזמנתם, אבל יש שלל רטבים ושילובים אחרים. בדוכני הרחוב של אמסטרדם תוכלו להיתקל במאכלים הולנדיים אחרים, דוגמת דגי ההרינג. מי שיחפש פינוקים קולינריים יוכל לבחור בפנקייקים המפורסמים של הולנד. יש באמסטרדם כמה אטרקציות שמעמידות במרכזן את האוכל (וכמובן שגם השתייה האלכוהולית).

שוק אלברט קאופ Albert Cuyp Market מציע לא רק אוכל, אבל ההיצע שלו מהבחינה הזו די רחב. יש בו חלקים אותנטיים אבל גם ממוסחרים יותר, כשבכל מקרה מומלץ להקדיש לו כמה שעות. באמסטרדם יוצאים סיורים קולינריים בעקבות האוכל, כשאופציה מבוקשת אחרת בשנים האחרונות היא הרשמה לסדנאות קולינריות בז'אנר מסוים.

בגזרת האלכוהול, האטרקציה המרכזית היא חוויית הייניקן Heineken Experience שלוקחת אתכם למבשלת בירה ולתהליך ההכנה של הבירה ההולנדית המפורסמת. ביקור במבשלה פונה במידה רבה לצעירים ולחובבי הבירות, גם מכיוון שבמחיר הכרטיס (הלא ממש זול) כלולות כמה טעימות של בירה.

 

עוד לראות במרכז אמסטרדם

  • מדרחוב קלווסטרד Kalverstraat: מדרחוב הקניות העיקרי של אמסטרדם. חנויות מותג, מסעדות והרבה, הרבה, הרבה הולכי רגל. בצידו הצפוני של הרחוב ניצב ארמון המלך על כיכר הדם ובצד השני ה- Munttoren- שריד לחומת היער של אמסטרדם.
  • שוק הפרחים Bloemenmarkt: שוק הפרחים הצף, מול מגדל מונטורן. שווה לראות ולהריח את מגוון הפרחים כל השנה.
  • ביחנהוף אמסטרדם Begijnhof: ליד רח' קלווסטרדה מס' 130, פנו מערבה ברחוב הצר ואחרי כ-80 מטר יתגלה מתחם כאילו מעולם אחר. מנזר נשים ששומר על יחודו כפינת חמד שקטה ורגועה, בלב האזור הסואן ביותר באמסטרדם. טיפ: שימו לב שגם היום, שהמקום אינו מנזר ומשמש למגורים אזרחים רגילים, נשמר הכלל שמותרים במקום מגורים רק לנשים.
  • מוזיאון השעוה מאדם טוסו Madame Tussauds Amsterdam: רוצים לפגוש שועי עולם, סלבס, מפורסתמים ועוד? זה המקום. אפשר לרכוש כרטיסים גם בחנויות במרכז ולא רק בקופת המוזיאון (המחיר דומה ולעיתים אפילו זול יותר) או לרכוש באתר המוזיאון. מומלץ כרטיס משולב עם המוזיאון הסמוך – מוזיאון האימה Amsterdam Dungeon.
  • דמראק Damrak: הרחוב המחבר בין כיכר דאם ותחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם Central הוא רחוב קניות ובילוי חשוב בעיר – רק 700 מטר. במרכז הרחוב (מס' 77) תמצאו את מקדש הקניות הישראלי פריימרק Primark. ליד נמצא במספר 18 את מוזיאון המין Sexmuseum. במספר 66 נמצא מוזיאון עולמות גוף האדם BODY WORLDS Amsterdam. במעגנה ברחוב דמארק נמצאות מס' חברות המפעילות שיט תעלות. מקום מצויין לצאת לשיט זה ומומלץ בשעות בין הערביים.
    בפינת הדם עם דמארק נמצא בית הכלבו היוקרתי de Bijenkorf. מחירים נוצצים כמו המוצרים אבל טיפ: תעלו לקומה האחרונה, שם יש מסעדת שירות עצמי (יקרה מעט) ובעיקר בית קפה עם מרפסת הצופה על גגות העיר.
  • הרובע היהודי הוא האזור בו גרו יהודי אמסטרדם בימי הביניים וגם רמברנט חי ופעל בו. במרחק קטן זה מזה תוכלו לבקר בבית הכנסת הפורטוגזי Portugese synagoge וממש בסמוך לו המוזיאון היהודי Joods Historisch Museum.
    כאמור, רמברט חי ברובע (היה נשוי ליהודיה) ומוזיאון ביתו של רמברנדט Museum Het Rembrandthuis.
  • שווקים הם חוויה נוספת שמזמנת למבקר במרכז אמסטרדם.
    שוק הפשפשים ווטרלו Waterloopleinmarkt הוא שוק הפשפשים היומי של אמסטרדם ומתקיים בווטרלופליין Waterlooplein (כיכר ווטרלו).
    שוק אלברט קאופ Albert Cuyp Market הוא שוק גדול ונגיש לתייר. כתובת:‪Albert Cuypstraat
    שוק לינדן Lindenmarket ונורדרמרקט נמצא בלב שכונת יורדן הפופולארית, רק בימי שבת ושני. שוק לא גדול במיוחד אך בהחלט שווה.
    בסמוך נמצא גם את שוק ה-Noordermarkt.
  • קופישופ CoffeeShop הוא מוסד יחודי לאמסטרדם. בר שהיחוד בו הוא מכירה לצריכה במקום של מריחואנה וחשיש בכל צורה ואופן צריכה (לעישון, לאכילה ועוד). המוסד להכרת ז'נר זה הוא הבולדוג BullDog. היום יש רק באמסטרדם יותר מ-2 תריסרי סניפים. הסניף האייקוני הראשון נמצא ברובע החלונות האדומים בכתובת: Oudezijds Voorburgwal 132.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר