חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולנד של ואן גוך

בטיול בהולנד אי אפשר שלא להתחכך בדמותו העל-מותית של וינסנט ואן-גוך Vincent Willem van Gogh. חשוב לדעת שבהולנדית שמו של הצייר נהגה פאן-חוך. בנינו כאן מסלול לאוהבי האמנות והתרבות בכלל ולאוהבי ואן גוך בפרט. זה מסע בין האתרים בהם בילה וינס הצעיר את רוב שנות חייו, כי רק ב-4 השנים האחרונות של חייו חיי ואן גוך בפריז ופרובנס ושם צייר את רוב ציוריו המוכרים לכל – ציורים שופעי אור וחיים.

מוזיאון קרולר מולר Kröller-Müller Museum

אוסף האמנות הפרטי הגדול בהולנד נמצא בלב שמורת הטבע הוחה פלואה Hoge Veluwe  כך שאפשר לשלב תרבות וטבע באותה הזדמנות. מאות יצירות של ואן גוך (רבות פחות מוכרות) וגם של אחרים. יצירות מופת כמו גרסאות ראשונות של אוכלי תפוחי האדמה (או אוכלי הבולבוסים) De Aardappeleters, מרפסת בית הקפה בלילה Café Terrace at Night  שנחשב ה"מונה ליזה" של האוסף ועוד רבים וטובים. לא לוותר על פארק הפסלים הסמוך למוזיאון וחלק ממנו. כתובת המוזיאון Houtkampweg 6, 6731 AW Otterlo

נואנן Nuenen

עיירה מצפון לאיינהובן בה חי ואן גוך שנה וחצי אחרונות בהולנד. אביו היה כומר בכנסיה Van Goghkerkje שקיימת עד היום ברח'  Papenvoort 2a שאותה גם צייר ואן גוך – Het uitgaan van de hervormde kerk te Nuenen. בעיירה נמצא גם מרכז וינסנט Vincentre השוקד על טיפוח מורשתו של ואן גוך. מכאן אפשר לצאת לסיור אופניים במסלול Van Gogh Fietsroute שלאורך 51 ק"מ של הנתיב תפגשו נקודות בחיי ואן גוך ונופים שצייר עם הסברים ועוד.

זונדרט Zundert

כאן נולד ואן גוך הכתובת Markt 29, 4881 CN Zundert. הבית המקורי משנת 1853 כבר לא קיים אבל ציון המקום קיים על הבניין החדש שהפך למוזיאון אמנות שנקרא Vincent van GoghHuis אבל אל תטעו לחשוב שיש בו יצירות של הצייר. בין בית העיריה של זונדרט ובית הולדתו תמצאו את כיכר ואן גוך Vincent van Goghplein ובו גם פסל של וינסנט ואן גוך ואחיו תיאו.

אטן-לור Etten-Leur

מרכז ואן גוך שהוקם בכנסייה של אביו של הצייר הוא המקום בוא החליט וינסנט בשנת 1881 כשהוא בן 28, שיעודו בחיים הוא להיות צייר. Stichting Vincent van Gogh Etten-Leur Van Gogh Kerk  בכתובת Markt 4, 4875 CE Etten-Leur

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

האג Den Haag

ואן גוך היה סוחר אמנות צעיר אצל הדוד שלו שהיה בעל גלריה לאמנות בהאג. לאחר שהחליט להיות צייר, הגיע מבית הוריו באטן-לוך להאג וכאן נחשף לכמה מציירי הולנד המוכרים של התקופה. מומלץ לבקר בפנורמה מסדג Panorama Mesdag שוואן גוך עצמו ראה את ההכנות ליצירת הפנורמה המיוחדת כל כך. תוכלו להתרשם איך היה נראה חוף סחוונינגן Scheveningen שגם ואן גוך צייר.

החמניות על רקע צהוב של ואן גוך
החמניות על רקע צהוב של ואן גוך

אמסטרדם Amsterdam

האוסף הגדול בעולם המושך אליו מליוני מעריצים מרחבי תבל הוא מוזיאון ואן גוך Museum Van Gogh שבכיכר המוזיאונים של אמסטרדם. ממול נמצא רייקמוזיאום Rijksmuseum שבו מצויות יצירות רבות של אמנים הולנדים שהשפיעו על ואן גוך ויצירתו. במוזיאון סטדליק Stedelijk Museum נוכל להתרשם מאמני המאה ה-20 שאמנותו של ואן גוך השפיעה על יצירותיהם. ראוי לציין שואן גוך ביקר בסטדליק בשנת 1885 סמוך למועד פתיחת המוזיאון לקהל הרחב.

 

מסלול טיול בעקבות ואן גוך

מסלול טיול של יומיים עד 4 ימים (תלוי כמה מתעמקים בכל אתר ובכל מוזיאון)

  1. נתחיל המוזאון באמסטרדם על מנת להכיר את יצירותיו בתקופות חייו השונות
  2. נמשיך להאג – תחנה חשובה בעיצוב ואן גוך כאמן וצייר
  3. ביקור בעיירות אטן-לוך, זונדרט ונואנן חוזר למכורתו – מחוזות ילדותו של ואן גוך שהיטיב לצייר את נוף מולדתו בציורים המוקדמים שלו
  4. שמורת הוחה פלואה ומוזיאון קרולר-מולר שנמצא בלב השמורה הוא סיום מעולה עם אוסף עשיר ומיוחד וגם טבע ויער.

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר