חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיי לילה באמסטרדם – כי שינה זה לחלשים

אמסטרדם היא עיר מעניינת מאד ביום, עם היצע רחב של אטרקציות לבני כל המשפחה. כאשר הערב יורד, האטרקטיביות של אמסטרדם לא יורדת, אלא להיפך. חיי לילה באמסטרדם הם אחד מסימני ההיכר שלה, מה שמסביר מדוע מדובר ביעד חובה עבור צעירים בגילם, ברוחם או בנפשם. זוהי עיר עם היצע רחב של מקומות בילוי, חלקם סוערים ועמוסי הורמונים, עיר בה דומה שהחגיגה לא מפסיקה לעולם.

אז מהן האפשרויות הטובות ביותר באמסטרדם לבילוי לילי? בין אם אתם מחפשים אלכוהול איכותי, מסיבה רועשת, מוזיקה במיטבה או "סתם" להצטרף לסצנת העישון של אמסטרדם, לא יהיה לכם קשה יותר מדי למצוא מה לעשות בעיר בשעות הערב.

רובע החלונות האדומים
רובע החלונות האדומים

פאבים

האלכוהול נשפך באמסטרדם כמו מים, לכל אורך היום. הבירה המקומית היא מוכרת בעולם כולו, בין אם הייניקין ובין אם אמסטל, ולצד זה גם שלל בירות איכותיות. אלה שמעוניינים ללגום בירה במקומות תוססים, עם מוזיקה איכותית ולצד המוני בליינים מכל רחבי העולם, לא יוכלו לפספס את הפאבים של אמסטרדם. הפאבים נמצאים במקומות המזוהים ביותר עם חיי לילה באמסטרדם, ובכלל זה רובע יוראדן, הליידיספלאין או רובע החלונות האדומים. החגיגה בהם מתחילה בשעות הערב ונמשכת עד אחרון השתיינים – פעמים רבות עד השעות הקטנות של הלילה, או אפילו שעות הבוקר.

זה לא קשה למצוא פאבים באמסטרדם, כאשר ייתכן מאד שתרצו לבקר מראש בפאבים הכי "אינים", הכי נחשבים והכי פופולאריים. יש באמסטרדם מספר פאבים בדרגות הגבוהות ביותר, ביניהם אפשר להזכיר את הפאב האירופאי   Wijnand Fockink (שנפתח עוד בשעות אחר הצהריים), Twenty Third הנמצא בקומה ה-23 של מלון מפואר, הטאפאס בר המומלץ Pata Negra, הבר הדי אינטימי Cozy Bar ועוד.

המפגש שלכם עם בירה ואלכוהול באמסטרדם יכול להיות מיוחד אפילו יותר מכך. בעיר יש בר קרח שיזכיר לכם את זה של אילת, ובו כל הפריטים – כולל הכוסות שאתם שותים מהן – עשויים מקרח. אטרקציה מעניינת אחרת היא אופני פאב בירה, מעין סיור מאורגן בעיר הנערך ברכב דמוי אופניים ובו ברזי בירה. מיותר לציין שכמויות הבירה הנשפכות במהלך סיור שכזה גבוהות מהממוצע.

הואך בלילה
הואך בלילה

קופי שופס

באמסטרדם בפרט, ובהולנד בכלל, תרבות עישון גראס הנחשבת למפותחת בעולם כולו. מאז שנות ה-70, בה הפך העישון של הסמים הקלים (מריחואנה או חשיש) לחוקי, קמו אינספור קופי שופס – מספרם כיום בעיר מוערך במאות.

כמובן שיש כאלה מוצלחים יותר ופחות, אך הנוסחה פחות או יותר דומה: דרכים שונות באמצעותן ניתן לצרוך את הגראס, לצד מוזיקה איכותית ואווירה ייחודית. המקומות האלה מגישים מאכלים מקומיים ושתייה קלה, אך לא אלכוהול או סוגים אחרים של סמים.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

הקופי שופס של אמסטרדם אינם פועלים רק בשעות הלילה. חלקם הגדול פתוח מהצהריים או אפילו מהבוקר. עדיין, סוג בילוי המאפיין אותם מסביר מדוע הם מהווים חלק בלתי נפרד מהסצנה העמוסה של חיי לילה באמסטרדם.

קופי שופ אמסטרדמי
קופי שופ אמסטרדמי

מועדונים

קשה למצוא צעירים המגיעים לאמסטרדם ולא מבלים במסיבה אחת לפחות מבין המגוון הרחב והאיכותי שאמסטרדם מציעה. באמסטרדם יש כמה מועדונים מהטופ האירופאי ואולי גם העולמי, מועדונים שמארחים אלפי בליינים ולעיתים גם את מיטב הדי ג'ייז בעולם. המועדונים באמסטרדם מתחילים לפעול בסביבות השעות 23:00-24:00, כשרבים בוחרים להגיע אליהם לאחר שהם "מתדלקים" בפאב או בקופי שופ.

חיי לילה סוערים
חיי לילה סוערים

קצרה היריעה מלפרט כאן על כל המועדונים המשובחים שאמסטרדם ידועה בהם. בכל זאת, אספנו כמה שמות שחוזרים כמעט בכל סקירה של מועדונים באמסטרדם:

  • Paradiso – גן עדן של ממש לחובבי המסיבות. מעבר למסיבות עמוסות הורמונים, נערכים כאן מפעם לפעם מופעים ופסטיבלים.
  • Escape – עוד מועדון אשר מושך אליו אינספור בליינים בכל לילה, הן מקומיים והן תיירים. מצויד במערכות טכנולוגיות מהשורה הראשונה ומארח תקליטנים בעלי שם, כאשר הליין משתנה בכל ערב.
  • Melkweg – מועדון בעל היבט נוסטלגי לא מבוטל, שעה שהוא היה בעברו מחלבה ומקום שהיווה מקלט לאנשי שוליים. חלק מהחלוציות וה"חוצפה" נותר בו, כשלצד זה מתקיימים בו אירועים בסדרי גודל משתנים. מכיוון שבאמצע השבוע נערכות בו הופעות, בדקו בדיוק מה צפוי במועד הביקור הצפוי שלכם בו.
  • Odeon – מועדון נוסף שבולט בנוף של אמסטרדם. כאן המוזיקה מגוונת וכוללת את מיטב סצנות הפאנק, הרוק ואפילו מוזיקת שנות ה-60.
  • Trouw – מועדון אידיאלי לאוכלוסייה הצעירה, הכולל שני מפלסים שונים. המועדון פועל 24 שעות ביממה.
האמסטרדם ארנה
האמסטרדם ארנה

הופעות

חובבי המוזיקה המושבעים לא יסתפקו במועדונים ובפאבים, אלא ישמחו לראות את "הדבר האמיתי" – הופעות חיות של מיטב הלהקות, הזמרים והזמרות. עקב העובדה שבאמסטרדם המוני תיירים בכל עת, וגם מכיוון שהעיר עצמה ידועה כתרבותית, לא מפתיע מדוע רשימת ההופעות החיות בעיר כל חודש תגרום לנו לקנא. בין מתחמי ההופעות הבולטים של אמסטרדם אפשר למנות את הייניקן מיוזיק הול Heineken Music Hall, היכל ה-Ziggo Dom וכמובן שגם אמסטרדם ארנה Amsterdam Arena, אצטדיון הכדורגל של קבוצת איאקס המקומית ונבחרת האורנג' של הולנד. מומלץ מאד לברר מה צפוי באמסטרדם במועד הביקור שלכם בה, מידע הזמין באינטרנט – למשל באתר Pollstar.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר