חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול בהולנד

אי אפשר לדבר על נוסחה חד משמעית של טיול בהולנד. המדינה מציעה שלל אפשרויות למסלולים מכל הסוגים, שמתאימים להרכבים שונים. לכן אנחנו לא יכולים להציע לכם כאן מסלול חד משמעי שיש לגביו תמימות דעים שהוא המוצלח ביותר. הכל שאלה של מה אתם מחפשים או אוהבים, מהו הרכב הנוסעים, באיזו תקופה אתם מגיעים, מהו התקציב וכן הלאה. ההצעה שנציג בפניכם כאן היא כללית ולא מחייבת – קחו ממנה את מה שהכי מתאים לכם.

החדשות הטובות הראשונות הן שהולנד נחשבת למדינה נוחה יחסית לטיולים. המרחקים בין הערים המרכזיות ואתרי התיירות לא בהכרח גדולים, כך שבטיול כוכב ניתן לחקור את רוב המדינה. בשהות בת כ-10-14 ימים אתם יכולים למצוא שניים-שלושה "בסיסים" לטיול הכוכב, כך שממש לא חובה ללון בכל יום במקום אחר.

תחנות הקמח בקינדרדייק ליד רוטרדם

 

אמסטרדם

אמסטרדם היא אחת הערים היותר פופולאריות בקרב ישראלים, שמגיעים אליה בדרך כלל למשך מספר ימים. גם בטיול כללי בהולנד מומלץ למקד חלק גדול מתשומת הלב באמסטרדם. מבחינה מעשית, שלושה-ארבעה ימים מתוך הטיול יכולים להיות מוקדשים לאמסטרדם, על אתרי החובה הרבים שלה, ביניהם:

  • מוזיאון ואן גוך Van Gogh Museum
  • רייקסמוזיאום Rijksmuseum
  • מוזיאון סטיידלק לאמנות מודרנית Stedelijk Museum Amsterdam
  • כיכר דאם Dam Square
  • פארק וונדל Vondelpark
  • רובע החלונות האדומים Red Light District
  • חווויית הייניקן Heineken Experience
  • בית אנה פרנק Anne Frank Huis. הערה: בשנים האחרונות השילוב בין התור הארוך (ולעיתים הבלתי נסבל) ובין 2 האולמות שנוספו לבית המקורי בהן יש תצוגה מתמדת עם גוון אנטי ישראלי בוטה, גורמים לישראלים רבים להדיר רגליהם מביקור במקום.

את אמסטרדם מומלץ לחקור מכל הזוויות – מכיוון שזוהי עיר די קטנה פשוט לעשות את זה. מומלץ לא לוותר למשל על שייט בתעלות המפורסמות של העיר, כשגם השכרת אופניים לטיול מהנה בין מספר שעות "כמו ההולנדים" היא רעיון מצוין.

כיכר דאם

 

צפון הולנד

לפחות יום או יומיים מכל טיול בהולנד אנחנו ממליצים להקדיש לאזור צפון הולנד (מבחינה מעשית אפשר לכנות כך כל יעד הנמצא מצפון לאמסטרדם).
הכפר הציורי זאנסה סכאנס Zaanse Schans, הנמצא במרחק של כ-20 קילומטרים בלבד מצפון לאמסטרדם, הוא מעין מסע במנהרת הזמן להולנד המסורתית. השילוב הזה בין כפר אמנים למוזיאון פתוח, האפשרות ללמוד על המלאכות ההולנדיות המסורתיות והאווירה הנוסטלגית הופכים את הכפר למומלץ לביקור של כחצי יום לפחות.

עוד צפונה משם נמצאת אלקמאר Alkmaar, שאנחנו ממליצים להגיע אליה ביום שישי (תכננו את הטיול בהקדם). הסיבה היא שביום שישי, משעות הבוקר ועד הצהריים, מתקיים האירוע המרכזי שמושך תיירים למקום: שוק הגבינות המפורסם של אלקמאר. השוק פועל כבר מאות שנים ושמר מאז על הסממנים האותנטיים שלו, למשל הליך השקילה או הלבוש המסורתי של המעורבים בדבר, אבל הכל כמובן עם קריצה לתיירים.

צפונית מזרחית מאמסטרדם נמצאת חיטהורן Giethoorn – "הוונציה של הולנד". זוהי עיירה הידועה בתעלות הפזורות בה, כך שדרך ההתניידות היא בשייט עצמאי של סירות. חיטהורן מציעה תפאורה יפה מאד של טבע, ולכן לדעתנו מי שאוהב את ה"ז'אנר" יכול להכניס גם אותה לתכנית הטיול שלו. אם מטיילים בחציו השני של השבוע מומלץ לשלב בימי רביעי את שוק הגבינות והעיירה אדם Edam, בחמישי תתחילו בהורן Hoorn ואם בשישי אז הבחירה תהיה להתחיל את היום באלקמאר Alkmaar.

התעלות הקסומות של חיטהרון

 

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

אוטרכט Utrecht

לאזור אמסטרדם והחלק הצפוני של הולנד אנחנו ממליצים להקדיש 3-5 ימים במינימום, גם אם אפשר כמובן יותר. אוטרכט יכולה להיות אחת הנקודות הראשונות שעוברים בהן בדרך לאזורים הדרומיים יותר של הולנד. זוהי עיר יפה, שבדומה לאמסטרדם ידועה בתעלות הפזורות בתוכה – גם כאן שייט הוא חובה של ממש. בגזרת האטרקציות שאוטרכט מציעה למבקרים בה אפשר למנות את הקתדרלה המרשימה על שם מרטינוס הקדוש, מוזיאונים מרתקים (בראשם מוזיאון הרכבות שהוא אתר חובה למבוגרים ולילדים כאחד), הגנים הבוטניים המרהיבים ועוד. ניתן להקדיש לאוטרכרט יום אחד בתכנית הטיול בהולנד.

Kasteel de Haar סמוך לאוטרכט

 

האג Den Haag

מערבית מאוטרכט נמצאת האג, המהווה המרכז השלטוני של הולנד (אבל לא הבירה). ההיצע התיירותי שלה רחב הרבה יותר ממה שחלק מהאנשים חושבים. הוא כולל את החצר הפנימית ("הביננהוף") ואולם האבירים, מוזיאון האמנות מאוריץ'-האוס, את המוזיאון העירוני וכמובן שגם את אתר המיניאטורות מדורודאם – סיבה עיקרית שמביאה משפחות עם ילדים (אבל ממש לא רק לכאן). זוהי הגרסה ההולנדית של מיני ישראל, שלדעת רוב המבקרים מרשימה אפילו יותר מהמקבילה הכחול-לבן שלה.
עוד יש בהאג את פנורמת מסדאך – ציור פנורמי ענקי ועוצר נשימה שתרגישו חלק ממנו – ואפילו חופי ים (לא המצרך הנפוץ ביותר בהולנד). האג ראויה לדעתנו ל-1-2 ימים.
אם אתם בחמישי בין אוטרכט להאג, תתחילו את היום בשוק הגבינות של חאודה (גאודה) Gouda Kaasmarkt . לאחר מכן אל תוותרו על העיירה דלפט Delft.

Ridderzaal במרכזה של האג

 

רוטרדם Rotterdam

רוטרדם היא עיר נמל גדולה, שמהווה יעד לטיולי הפלגות למיניהם. זוהי לא העיר בהולנד בה תמצאו את היצע האטרקציות הרחב ביותר, אבל היא יפה מאד: בניגוד לערים האחרות שמציעות מראה מסורתי, כאן מדובר בעיר יחסית חדשה שחלקים גדולים ממנה נבנו לאחר שנהרסו במלחמת העולם השנייה. בין מוקדי העניין של רוטרדם תמצאו את גשר ארסמוס, מגדל אירומאסט, גן חיות וכמה מוזיאונים נחמדים (חלקם למרחיקי לכת). רוטרדם לא נחשבת בדרך כלל כיעד חובה בטיול בהולנד, אבל אפשר לבקר בה למשך מספר שעות לפחות.

ניתן לשלב אותה ביום טיול אחר עם קינדרדרייק  Kinderdijk, כפר הולנדי המהווה מעין מוזיאון פתוח המוקדש לטחנות הרוח והוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסקו. יש כאן כעשרים טחנות שנשמרו היטב עם השנים, אל חלקן ניתן להיכנס כדי לראות איך זה נראה מבפנים וגם מלמעלה.

רוטרדם

 

פארק אפטלינג Efteling

יש בהולנד מספר פארקי שעשועים שווים. אולם נראה שאין כאן שמציעים מארג גדול יותר של חוויות מאשר פארק אפטלינג. זהו אחד מפארקי השעשועים המושקעים והשווים בעולם, כזה שרוב המתקנים בו מהווים מאסטרפיס של ממש – רכבות ההרים כאן למשל שונות ממה שאתם מכירים (בלי לתת ספוילרים). לכך אפשר להוסיף את העובדה שהפארק עצמו נראה כאילו הוא יצא מהאגדות. בדרך כלל יום אחד מספיק כאן. רק תבואו מוכנים, ורצוי בשעות הבוקר המוקדמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר