חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמסטרדם עם ילדים – המקום הבא לטיול המשפחתי שלכם

אמסטרדם, כידוע לכל, היא יעד מצוין לצעירים. המונח הזה מתאר אצלנו בדרך כלל בני נוער, חיילים משוחררים או סטודנטים, שנהנים מחיי הלילה הסוערים של העיר ומהיצע האטרקציות הרחב שלה. חשוב שתזכרו שאמסטרדם מתאימה גם לצעירים הרבה יותר – ילדים הנוסעים עם המשפחות שלהם. טיול בסביבת אמסטרדם עם ילדים יכול להיות מוצלח מאד, אך ברור שחוקי המשחק בו שונים ביחס לטיולים "אחרים" בעיר. אז מהם המקומות בהם מומלץ לבקר? כיצד ניתן לחסוך במהלך טיול משפחות באמסטרדם?

סירות על תעלות אמסטרדם
סירות על תעלות אמסטרדם

כתבנו עבורכם מדריך שלם לטיול בחו"ל עם ילדים.
>> למדריך…

אטרקציות משפחתיות אידאליות באמסטרדם

טיול ברחובות אמסטרדם עם ילדים הוא פתח ללא מעט חוויות, כאשר יש בעיר הרבה מאד אתרים שמיועדים לילדים, או לכל הפחות מותאמים גם להם. את הסקירה אנחנו מתחילים עם בית אנה פרנק Anne Frank Huis, מקום שחובה לכל ישראלי לבקר בו וסיפור שכל ילד ישראלי מכיר. גם אם הביקור בבית הוא לא בהכרח מהנה, מן הסתם, הוא חשוב, מרגש ולימודי. העובדה שמקבלים חוברת מידע על המקום בשפה העברית מקלה על הילדים להתחבר לסיפור, כשאתם כמובן בתור הורים יכולים להשלים עבורם את מה שדורש השלמה.

לרכישת כרטיסים לסיור בבית אנה פרנק…

באמסטרדם יש מספר פארקים וגנים שנחשבים לבחירה כמעט מובנית מאליה בטיולים משפחתיים בעיר. גן החיות ארטיס Artis Zoo נחשב לאחד העתיקים באירופה. זהו גן חיות מצוין ומתוחזק היטב, המציע מגוון רחב של בעלי חיים הנמצאים בשטח קטן יחסית. לצד התרשמות מבעלי החיים, תוכלו למצוא שם אקווריום ענקי ומוצלח מאד, חממת פרפרים, פלנטריום, גן בוטני יפה וכן מוזיאונים לגאולוגיה וזואולוגיה. יתרון של גן החיות הוא העובדה שמרבית השטח שלו מקורה, ומכאן שמתאים לביקור בכל ימות השנה.

לרכישת כרטיסים לגן החיות ארטיס (כולל דילוג על תורים)…

טבע מרגיע בעיר התוססת
טבע מרגיע בעיר התוססת

ואפרופו חיות: אם אתם מגיעים לאזור De Pijp, דעו לכם שיש שם גן חיות קטן, אך עם חיות שידברו אל הילדים. פלוס נוסף הוא שהכניסה אליו היא ללא תשלום.

פארק וונדל Vondel Park, הגדול והחשוב שבפארקי העיר, מציע מתקנים לילדים, אגם, מדשאות ואפשרות להשכרת אופניים מיוחדים עבורם. בפארקים אחרים תמצאו אטרקציות אחרות לילדים, כשאנחנו ממליצים לכם לקרוא את הסקירה שהכנו בנושא. יער אמסטרדם Amsterdamse Bos למשל מהווה גן עדן עבור ילדים, עם אגמים בהם ניתן להשכיר סירה, מתקני משחקים, חוות עזים שתאפשר להם לחלוב חיות וללמוד על הכנת גבינה, פינת חי עם בעלי חיים מגוונים, בריכות קטנות לשכשוך ועוד.

כיכר דאם De Dam היא כיכר תוססת הנחשבת ללב ליבה של אמסטרדם. ילדים ייהנו גם הם מהגעה אליה, הודות לירידי שעשועים הנערכים במועדים שונים לאורך השנה (עם מתקנים דוגמת קרוסלות או גלגל ענק), דוכני משחק, מופעי רחוב, אפשרות להאכלת יונים ועוד. אטרקציה נוספת שאנחנו ממליצים לא לפספס אותה היא שייט בתעלות העיר, שיהווה חוויה עבור ילדים ויאפשר לכם לראות את העיר בכמה מהזוויות היפות ביותר שלה. אם אתם לא מתכוונים לבקר במוזיאון נמו למשל (ראו בהמשך) ורוצים לראות אותו מבחוץ, תוכלו לעשות זאת דרך השייט.

מאדאם טוסו במבט מכיכר דאם
מאדאם טוסו במבט מכיכר דאם

 

מוזיאונים מתאימים לילדים באמסטרדם

מוזיאונים לא נראים במבט ראשון כמו משהו שמושך יותר מדי ילדים, אבל לא באמסטרדם. ראשית, יש בעיר מספר מוזיאונים אינטראקטיביים שירתקו מאד את הילדים. מרכז המדע נמו Nemo Science Museum, הממוקם ממש על קו המים, בולט בצורת הספינה שלו ובגוון הירוק. המוזיאון הזה מצוין עבור ילדים, שלוקחים חלק בהמון פעילויות מהנות בנושאים מגוונים. תוכלו לבקר במוזיאון שעות ארוכות, עד חצי יום. המוזיאון הטרופי Tropenmuseum מומלץ אף הוא למשפחות עם ילדים המגיעות לאמסטרדם. המוזיאון עוסק בחיים על פני כדור הארץ ובאזורים הטרופיים, עליהם ניתן ללמוד באמצעים מגוונים: החל ממוצגים חשובים, דרך פעילויות לילדים (מוזיקה, מסכות, תלבושות ועוד) ועד למשחקים אינטראקטיביים.

ה-Nemo באמסטרדם
ה-Nemo באמסטרדם

> לרכישת כרטיסים למרכז המדע נמו…
> לרכישת כרטיסים למוזיאון הטרופי Tropenmuseum…

מוזיאון השעווה מדאם טוסו Madame Tussauds Amsterdam מציע את כל מה שמצפים לו ממוזיאון שעווה בסדר גודל כזה: הרבה דמויות שמזכירות מאד את המקור, כולל אייקונים שהילדים ישמחו להצטלם לידם. קחו בחשבון תורים ארוכים, אותם ניתן למנוע באמצעות רכישת כרטיסים מוקדמת באמצעות האינטרנט (זה גם יוצא יותר זול).

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

> לרכישת כרטיסים למוזיאון השעווה מדאם טוסו…

חשוב לזכור שגם במוזיאונים ה"כבדים" יותר, לכאורה, מתקיימות פעמים רבות פעילויות עבור הילדים. גם אם ילדים רבים עשויים שלא להתעניין ביצירות האומנות המרשימות המוצגות במוזיאון ואן גוך Van Goch Museum, הן ייהנו מפעילויות וסדנאות המיועדות בעיקר להם (למשל חידונים). המוזיאון  הימי National Marine Museum העוסק בים ובספנות אמנם לא בהכרח פונה למכנה המשותף הרחב ביותר של הילדים, אך הם ישמחו בוודאי לשמוע שיש בו דגמים ענקיים של ספינות, כולל כזו שניתן לטפס עליה. ניתן לשלב ביקור (לא ארוך מדי) במוזיאון.

לרכישת כרטיסים למוזיאון ואן גוך…

החלקה על הקרח באמסטרדם
החלקה על הקרח במוזיאונפליין באמסטרדם

 

טיול אל אמסטרדם עם ילדים חייב להיות פעיל

לא מעט ילדים מחפשים "טיול פעיל", בו הם לא רק ילכו בין המקומות התיירותיים אלה גם יעשו דברים רבים בכוחות עצמם. המוזיאונים והאתרים שהזכרנו מעלה יציעו להם את זה, אבל למרבה השמחה התמונה לא מסתכמת בהם. האופציה של השכרת אופניים פופולארית מאד באמסטרדם ותדבר מטבע הדברים גם לילדים (או בעיקר לילדים). אטרקציה אחרת היא שייט בסירות פדלים בתעלות אמסטרדם. חובבי הספורט שבילדים לא יוותרו על משחק כדורגל באמסטרדם ארנה, כך שאנחנו ממליצים לכם לברר אם במועד הביקור שלכם בעיר צפוי משחק של איאקס אמסטרדם או נבחרת הולנד.

אפטלינג
אפטלינג

מתחם השעשועים המקורה TunFun Speelpark מתאים בעיקר לילדים מתחת לגיל 10, עם שלל משחקים ופעילויות: מתנפחים, ג'ימבורי, בריכות כדורים, טרמפולינות, קירות טיפוס, מבוכים, חדר בריחה ועוד. ב-Bleekemolens Race Planet ייהנו הילדים ממסלולי קרטינג, מתקני שעשועים, מתחם לייזר, באולינג ועוד. מקום מעניין אחר הוא מתחם הסקי והסנובורד המקורה Ski-Inn Amsterdam.

מי שרוצה פארק שעשועים שהוא באמת כמו מהאגדות, עם מתקנים מושקעים שמתאימים בחלקם הגדול לילדים, יכולים להרחיק מאמסטרדם ולבקר בפארק אפטלינג Efteling, אחד הטובים בעולם. כמעט כל מתקן כאן הוא יצירת אומנות, כשגם הסביבה הירוקה וה"אגדתית" הופכת אותו למושלם למשפחות.

> לרכישת כרטיסים לפארק אפטלינג…

אפילו המסעדות באמסטרדם יכולות להתאים לילדים. כך למשל ה-KinderKoookKaf, מסעדה המעוצבת בהשראתם של סיפורי ילדים ובה הילדים יכולים לבשל, למלצר או לבצע פעולות אחרות בסיוע של הצוות ה"אמיתי" (הם לא דוברי אנגלית ברובם, אבל עדיין החוויה היא גדולה). הילדים במסעדות רבות בהולנד מוגשות מנות ילדים מפתות, כשמקום של כבוד מקבל מטבע הדברים הפנקייק ההולנדי המפורסם. ואפרופו פנקייק – חוויה מתוקה יוכלו הילדים לקבל בספינת הפנקייק De Pennenkoekenboot המציעה שלל פנקייקים על בסיס אכול כפי יכולתך, גלידות, משחקים לילדים ובחלק מההפלגות גם הפעלות לילדים.

I Love Amsterdam
I Amsterdam

 

כך חוסכים במהלך טיול משפחתי באמסטרדם

טיול משפחתי יהיה תמיד יקר יותר מאשר טיול זוגות או יחידים, ולו מכיוון שההוצאות הן עבור יותר אנשים. באמסטרדם התמונה אינה שונה, כמובן, אך עדיין יש מספר דרכים באמצעותן ניתן לחסוך. רבים מהאתרים התיירותיים של אמסטרדם מציעים הנחות משמעותיות עבור הילדים, כשבחלק מהם הכניסה היא חינם עבור ילדים בגילאים מסוימים. לכן, הקפידו לברר תמיד מה ההנחות שניתנות לכם מעצם היותכם משפחה. בבתי המלון, ניתן לצרף את הילדים  לחדר ללא תשלום, כל עוד הם משתמשים בתשתיות הקיימות של החדר ולא מצריכים מיטות נוספות. בדקו מהי המדיניות במקום שאתם שוהים בו.

אופציה אחרת היא לרכוש את אחד מכרטיסי ההנחה של אמסטרדם, כשבמקרה הזה חשוב לעבור מבעוד מועד על התנאים של הכרטיס ולראות האם הוא כולל אטרקציות לילדים שאתם מעוניינים להכניס לתוכנית הטיול שלכם בעיר.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר