חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קופי שופס באמסטרדם – המדריך המקיף

איך שלא תסתכלו על זה, מדובר באחת הסיבות העיקריות שמביאות רבים לאמסטרדם – בעיקר צעירים, אבל ממש לא רק. תרבות עישון הסמים הקלים באמסטרדם היא חלק מהתרבות המקומית, בעיקר בגלל שהעישון בעיר הוא חוקי (ברוב המקרים) וזמין בהרבה מאד צורות.

אז מתי ואיך ניתן לעשן באמסטרדם? אילו קופי שופס באמסטרדם הם מומלצים יותר? ומה עוד חשוב שתדעו כדי להפיק מהעישון את המקסימום, ולא להסתבך בצרות? המדריך הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

על קופי שופס באמסטרדם וסמים קלים: העובדות החשובות

קודם כל 2 צעדים אחורה – תכנון טיול באמסטרדם מצריך מכם קבלת החלטות שונות כאשר נקודת ההתחלה היא הזמנה של טיסות בתאריכים המיועדים, למשל עם אל על שמפעילה טיסות ישירות לאמסטרדם. בדרך כלל עדיף להזמין מוקדם כדי לשריין מחיר סביר, לרוב (אך לא תמיד) – המחירים עולים לקראת מועד הטיסה. ואגב, לאמסטרדם עדיין אי אפשר לטוס עם סמים קלים (המדינה הראשונה שאישרה זאת הייתה אורגון בארצות הברית), אלא אם מדובר במריחואנה רפואית – ואז נדרש להציג בפני הרשויות במדינה רישיון מתורגם להולנדית להחזקת סמים קלים לצרכים רפואיים, רישיון החתום על ידי נוטריון. לצד הטיסה מומלץ מאד שתשקיעו מחשבה נכונה בבחירת מלון, שיהיה במחיר סביר ובמיקום נוח העומד בקנה אחד עם מטרות הביקור שלכם לעיר. לגבי האטרקציות, יש אנשים שמעדיפים לתכנן כמה שיותר, בעוד אחרים דווקא רוצים להחליט בספונטניות בעיר עצמה. גם כשזה נוגע לעישון סמים קלים אפשר "לזרום", אבל כן חשוב לדעת את התשובות לשאלות החשובות שהעישון מעלה.

אמסטרדם בפרט, והולנד בכלל, נחשבים על ידי רבים כחלוצות בכל הנוגע לעישון סמים קלים. לפני מספר עשורים, בשנות השבעים של המאה הקודמת, הפכה הולנד למדינה הראשונה שאישרה צריכת ומכירת סמים קלים באופן חוקי. הסיבה הייתה שברחובות הולנד דאז הסתובבו המון סמים, קלים וקשים כאחד, שהביאו בן היתר לעלייה ברמת הפשיעה. השלטונות חשבו מה ניתן לעשות כדי לצמצם את ממדי הבעיה, והחליטו להוציא מהתמונה את הסמים הקשים – אבל להיות סובלניים כלפי הסמים הקלים, שנחשבים ללא מזיקים במידה מסוימת. אז נכנס לתמונה לראשונה הקונספט של נקודות למכירת סמים קלים, שהתרחב מאז (למרות כמה ניסיונות ומאמצים לצמצם את התופעה, כפי שנראה בהמשך).

גם היום יש עדיין פרשנויות שונות של התקנות האלה, בין השאר בשאלה האם מדובר ב"חוק" של ממש, או פשוט בניסיון של קברניטי אמסטרדם להעלים עין. אם ממשיכים עם הטיעון הזה, אפשר להבין מדוע בהתאם לאינטרס הכלכלי פגיעה באפשרות העישון באמסטרדם צפויה להפחית את מספר התיירים  – כי לא מעט אנשים מגיעים אליה בעיקר בשביל לעשן – ולכן ההערכה היא שגם בשנים האחרונות לא מצב בו העישון יוצא לחלוטין מהתמונה באמסטרדם ובהולנד כולה. זו גם הסיבה שניסיונות להגביל את צריכת הסמים בקלים בעיר בשנים האחרונות לא בהכרח יצאו לפועל: כך למשל הרעיון שעלה לאפשר רק לתושבים מקומיים לרכוש סמים קלים, כמו שקורה בחלק ממדינות אירופה האחרות. שינוי שכן התרחש הוא סגירה או שינוי מיקום של כמה עשרות קופי שופס באמסטרדם, על רקע איסור חדש מהשנים האחרונות להפעיל קופי שופ במרחק של פחות מ-350 מטר מבתי ספר, מסיבות ברורות לחלוטין.

במצב הדברים הנוכחי, הרי שבתחומי הולנד תוכלו לרכוש באופן חוקי וללא הגבלה את סם הקנאביס (מריחואנה), גראס או חשיש. חשוב לשים לב שיש מספר הגבלות שמקפידים עליהם לרוב: הרכישה והשימוש אפשריים רק לאנשים בני 18 ומעלה, מסיבות ברורות שלא צריך לפרט בפניכם. כמו כן חל איסור לסחור בסם באופן מסחרי, או להשתמש בו למטרה שאינה פרטית. באמסטרדם יש הפרדה מאד ברורה בין סמים קלים לחזקים יותר, כשאחת ההשלכות של זה היא מדיניות של אפס סובלנות כלפי מי שנמצא משתמש או צורך סמים חזקים – יש שיגידו בעיקר תיירים. אתם ממש לא רוצים להסתבך עם הרשויות באמסטרדם, ולכן חשוב שתימנעו מעישון של סמים שאתם לא יודעים מה עומד מאחוריהם.

הביטוי המובהק ביותר של כל אלה הוא הרשימה הדי גדולה של מקומות למכירת סמים קלים, שצריכים כמובן לפעול ברישיון. במקומות אלה ניתן למצוא את הסם בצורות שונות – למעשה, רק בהם ניתן למכור סמים קלים באופן חוקי – ולצד זה גם לרכוש מזון או משקאות אחרים. חל איסור על הקופי שופס למכור סמים אחרים שאינם קנאביס או חשיש, וגם לא אלכוהול (עקב ההשפעה המסוכנת של ערבוב אלכוהול עם סמים, אפילו קלים). שעות הפתיחה עשויות להיות שונות בכל אחד מהמקרים, אבל כמעט תמיד מדובר על מקומות שפועלים כמעט בל שעות היום: החל משמונה או עשר בבוקר ועד לאחת אחרי חצות.

רשימה ארוכה של אפשרויות

כשמדברים על קופי שופס באמסטרדם, נכנסים לשדה משחק רחב מאד. באמסטרדם יש מאות מקומות העונים להגדרה של קופי שופס, חלק מהם קיבל במהלך השנים מעמד אייקוני של ממש. את הקופי שופס תמצאו באזורי הטיול השונים של אמסטרדם, אם כי חלק ניכר ומרכזי בהם – כולל כמה מהחשובים ביותר – ממוקם ברובע החלונות האדומים המפורסם גם מסיבות אחרות לחלוטין. יש קופי שופס מוצלחים גם באזורים אחרים של אמסטרדם, הן באלה המתוירים יותר והן באזורים אותנטיים בהם עיקר המבקרים הם תושבים מקומיים ולא תיירים. יש שיעדיפו לבחור במקומות של המקומיים, בעוד אחרים דווקא להתחכך בתיירים או לקפוץ לקופי שופ כחלק ממסלול הטיול בעיר.

כשאתם בוחרים קופי שופ, אתם צריכים להכניס למשוואת הבחירה לא מעט פרמטרים, הן כאלה הנוגעים לחומר (מה האיכות שלו? באילו צורות הוא מגיע? וכן הלאה) והן כאלה הנוגעים למקום כשלעצמו (תפריט נלווה, אווירה, מוזיקה וכן הלאה). התוצאה היא שביקור בקופי שופ הוא הרבה יותר מאשר חוויית השימוש בסם. זהו בילוי חברתי ותרבותי, המושפע מהרבה מאד פרמטרים. כל אחד לכן יכול למצוא את הסגנון המתאים לו ביותר: יש כאלה שיעדיפו מקומות "איניים" ומדליקים, המאופיינים בעיצוב מודרני, ולעומתם אחרים ירצו לבקר דווקא במקומות המבוססים על טהרת ה"שאנטי", עם חיבור למחוזות שונים לחלוטין. ההחלטה שלכם באילו קופי שופס לבקר תלויה גם בציפיות שלכם: יש כאלה שיהיו מונעים על פי הגישה של לנסות כמה שיותר, בעוד אחרים יתנהלו על פי המספר "הרכב מנצח לא מחליפים" ויבקרו יותר מפעם אחת קופי שופ שמתאים בדיוק למה שהם מחפשים.

טיפים לעישון בטוח

הצורה שבה צורכים את הסמים הקלים משתנה בין כל אחד מהמקומות שמוכרים אותם. בין היתר תוכלו להזמין ג'וינטים, תערובת צמחים שמעשנים באמצעות מקטרת, עוגיות או עוגות מריחואנה (מכונות "עוגות חלל"), באנגים ועוד: רוב המוצרים הם על טהרת החשיש, בין השאר עקב החוקים הנוכחיים שמאפשרים לקופי שופס בעיר למכור מריחואנה, אבל לא לרכוש אותה. המחירים משתנה בכל מקרה ומקרה, ותלויים במידה רבה באיכות הסם. על סיגריה מגולגלת תצטרכו לשלם לרוב כ-2.5-4 יורו, בעוד שהמאכלים השונים יהיו בטווח מחירים רחב, אבל בכל מקרה לא יקר מדי.

הקופי שופס באמסטרדם נתונים לפיקוח מתמיד מבחינת הרשויות, גם בכל הנוגע לכמות הסם הנמצאת במוצרים שהם מספקים. החוק באמסטרדם מאפשרים לקופי שופס עם רישיון למכור לאדם בוגר, שמציג תעודה שמצביעה על כך, עד חמישה גרם של מריחואנה. מומלץ מאד שלא לנסות למתוח גבולות עם המקומות האלה: מי שמבקש סמים כבדים, או כמות גדולה יותר מזו שהחוק ההולנדי מאפשר לאדם אחד, עלול להיות מסולק מהמקום בבושת פנים. במקרה הרע גם יערבו אנשי המקום את משטרת אמסטרדם. בבעיה אחרת צפויים להיתקל אנשים שרוכשים סמים קלים מגורם מפוקפק כלשהו ברחוב. מעבר לזה שמדובר בצעד שהוא הכל חוץ מבטוח, יכול להיות שאותו גורם יהיה שוטר סמוי, או גרוע מכך – גורם מפוקפק כלשהו.

מבחינת הסמים הקלים שאתם צורכים, יש "ז'רגון" לשוני שמומלץ שתכירו: מילים אלה מופיעות פעמים רבות בתפריטים של הקופי שופס השונים. בגדול, את החשיש וגם המריחואנה באמסטרדם מחלקים ל"בהיר" (Maroc), "כהה" (Pulen") או "שחור" (Charass). ההגדרות האלה לא בהכרח יגידו לכם ומשהו, וקצת קשה להגדיר אותן כי בגדול זה גם עניין של טעם. החלוקה היותר חשובה היא לשני מונחים אחרים: הייר (Higher) או סטונר (Stoner). מונחים אלה מבטאים במידה מסוימת את החוויה שמקבל מי שצורך אותם. כפי שניתן להסיק משמם, במקרה של הייר מדובר בתחושת ה"היי" הרצויה בעיקר כאשר מחפשים להשתחרר – לכן בחירה די מקובלת היא בסמים קלים מהסוג הזה לפני שהולכים למסיבה לדוגמא. לעומת זאת, סטונר יעביר אתכם למצב רוח די פאסיבי, ולכן הוא מתאים למי שרוצה להרגיע את הגוף ואת הנפש שלו גם יחד. עוד מונחים שחוזרים לעיתים הם ביו (Bio), שמבטא מוצר שפותח בשיטת החקלאות האורגנית. סמי הידרו (Hydro) מיוצרים מבחינה מעשית בהליכי מבוקרים של השקיה ודישון, כשמבחינה מעשית הם נחשבים לחזקים במיוחד. סמי ההייז (Haze) מתאימים למי שרוצה חווייה של היי, כפי שתוארה מעלה, אבל ללא ה"סוטול" הגופני.

חשוב לזכור שגם בכמויות קטנות יחסית של חשיש או מריחואנה, ייתכן מאד שתגלו שהחומרים באמסטרדם חזקים מעט יותר ממה שאתם מכירים מישראל או ממקומות אחרים בעולם. זו בדיוק הסיבה שמומלץ מאד להקפיד על כמויות מינימליות של חומר שצורכים, בעיקר כשפוקדים קופי שופס באמסטרדם בפעמים הראשונות. אם אתם רואים שאתם מסתדרים עם הכמויות, תוכלו להגדיל אותן בהדרגה. חשוב שתהיו ערים לגוף שלכם ולהרגשה האישית שלכם, אבל קחו בחשבון שחלק מהמאכלים משפיעים רק אחרי שעה או שעתיים: גם אם אתם "לא מרגישים כלום" בנקודת זמן מסוימת, כדאי שתמתינו לפני שאתם מחליטים שמדובר ב"חומר קל", שמצריך מכם עוד כמה טעימות. תמיד אפשר להוריד קצב או כמות, לשתות או לאכול משהו שאינו כולל צורה מסוימת של שם במקביל, לצאת למספר רגעים מחוץ לקופי שופ להתאוורר וכן הלאה.

כדי שהאפקט של הסמים הקלים לא יהיה גדול מדי עבורכם חשוב להקפיד על דבר נוסף, והוא לא לעשן על בטן ריקה. מומלץ מאד שלא לנסות לעקוף את האיסור לגבי מכירת אלכוהול לצד הסמים הקלים. גם אם זה אפשרי ללכת לפאב לפני או אחרי הבילוי בקופי שופ, זה לא מומלץ ולא בטוח. אם אתם מתכוונים להמשיך ולטייל באמסטרדם לאחר העישון, אנחנו ממליצים להמתין מספר דקות (או שעות. תלוי כמה עישנתם) עד שהשפעת הסמים הקלים תפוג מעט. בדרך זו תוכלו לשמור על הבטיחות שלכם, וגם להימנע מלעשות דברים שעלולים לסבך אתכם עם תושבים מקומיים או גורמי השיטור בעיר. בכל מקרה חשוב לשתות הרבה – מים או מיץ תפוזים עושים את העבודה – לצד או אחרי העישון.

עוד משהו שאתם צריכים לשים אליו לב הוא לעישון של טבק "רגיל" לצד המריחואנה. באופן שרבים יגדירו כאירוני קופי שופס באמסטרדם לא מאפשרים לעשן סיגריות, וזאת במסגרת התקנות שאוסרות עישון במקומות ציבוריים סגורים: כלומר, ניתן לצרוך סמים קלים אבל לא לעשן סיגריה. חלק מהקופי שופס של אמסטרדם כוללים אזור ייעודי לעישון טבק, לבד או יחד עם הסמים הקלים.

איפה לעשן (ולא לעשן) באמסטרדם?

אחד מכללי האצבע החשובים בתחום התיירות הוא שהמיקום של אטרקציה מסוימת – ביקור בקופי שופס במקרה הזה – עשוי להשפיע הן על המחיר שלה והן על איכות השירות או המוצר. זו בדיוק הסיבה שלא מעט אנשים ממליצים להימנע ככל האפשר מהקופי שופס של מרכז אמסטרדם, למשל הסביבה של כיכר דאם, שמציעים עישון במחירים גבוהים – אך עם איכות בעייתית של החומרים. הקסם בלא מעט מצבים הוא להגיע דווקא למקומות המתוירים פחות והאותנטיים יותר, בהם יושבים צעירי אמסטרדם לעשן. במקומות אלה ייתכן שאיכות החומר תהיה גבוהה והמחירים שנגבים עליו סבירים בכל קנה מידה.

ברמת העיקרון, קופי שופס באמסטרדם הם המקום בו אתם אמורים לעשן במהלך השהות שלכם בעיר. אבל יש רצוי ויש מצוי, ובפועל ייתכן שתראו אינספור תיירים ומקומיים שמעשנים או צורכי מוצרי חשיש או מריחואנה גם במהלך השיטוט שלהם בעיר: ברחובות (יש רחובות בהם הוצבו לאחרונה שלטים האוסרים על עישון בהם), בפארקים או אפילו בעת הביקור באטרקציות תיירותיות מסוימות. לפי החוק היבש מותר לאדם לשאת איתו עד חמישה גרם של עשב, קנאביס, מריחואנה או חשיש, אבל העישון אסור ברחובות שבהם שילוט המצביע על כך, וגם לא בתחומי בתי עסק שאוסרים זאת.

מה שחשוב להימנע ממנו, כמעט בכל המקרים, הוא עישון במלונות, בגסטהאוסים או בהוסטלים. מקומות אירוח אלה לא מעוניינים שיעשנו בהם עקב העובדה שהעישון יביא למעבר על האיסור של האיחוד האירופי לעישון טבק במלונות, וגם על רקע החשש שהעישון יפגע באורחים האחרים במקום, יביא להשארת "עדויות" (ריחות לא נעימים) בחדרים ועוד. התוצאה היא שמי שנתפס בקלקלתו עלול לשלם קנס שהוא הכל חוץ מנעים, בגובה של כמה אלפי יורו. יחד עם זאת, יש באמסטרדם מקומות אירוח – בעיקר הוסטלים – שדווקא העמידו תשתית ראויה וחוקית לעישון בהם. בין המקומות האלה ניתן למנות את ה-International Budget Hostel in Amsterdam, Hostel the Globe Amsterdam או Hotel Uptown Rookies Amsterdam. כתובות ומידע נוסף על המקומות האלה (באנגלית) תוכלו למצוא בקישור הבא.

בפינת ההמלצות – כמה קופי שופס באמסטרדם שהם מוכרים (ומומלצים)..

מציאת קופי שופס  שיהיו טובים באמת אינה בהכרח משימה פשוטה. מטבע הדברים חלות הגבלות על פרסום של קופי שופס באמסטרדם מסורתיים, המבחר גדול ויש כאמור לא מעט מקומות שהביקור בהם לא מומלץ. קחו בחשבון שאתם יכולים תמיד לנסות דברים חדשים, למשל על פי המלצות של אנשים שאתם פוגשים בעיר. אמסטרדם הרי היא עיר בה "זורמים" עם מה שנתקלים בו במהלך הטיול.

הרשימה הבאה, של קופי שופס שנחשבים לפופולאריים ו/או למוצלחים במיוחד, היא מקום בו תוכלו להתחיל:

קופי שופ גרין האוס Greenhouse Coffeeshop

מי שבקיא מעט בתחום יודע כי Greenhouse היא שם דבר בעולם הקנביס כיום, כאשר באמסטרדם תמצאו שני סניפים מבית היוצר של החברה. מעבר לעיצוב הנעים שלהם, גולת הכותרת במקומות אלה היא האיכות הגבוהה של הגראס. אם אתם צריכים לבחור מקום אחד מבין השניים, רבים ימליצו על הסניף ברחוב הרלמר, בו גם תפריט עשיר של אוכל "רגיל" וקפה מצוין (קל לשכוח שבקופי שופס אפשר, כפי ששמם מעיד, לשתות גם קפה). אם יש לכם מזל, תיתקלו גם באיזה סלבריטאי מקומי או בינלאומי.

כתובת: Haarlemmerstraat 64 hs, 1013 ET.

שעות פתיחה: בימים א' עד ה' בין השעות תשע בבוקר לאחת בלילה. בימי שישי ושבת הוא פתוח מתשע בבוקר ועד שתיים בלילה.

אברקסס – Abraxas

הרבה מאד אנשים סבורים שאברקסס הוא הטוב מבין הקופי שופס של אמסטרדם. במקום, על שתי הקומות שלו, תמצאו עיצוב צבעוני, מוזיקה טובה ודי מגוונת ותפריט עשיר שמשלב בין חשיש לבין מריחואנה. יש לאברקסס שני סניפים באמסטרדם, שניהם פופולאריים, כאשר מומלץ לנסות את הסניף המקורי הנחשב למוצלח אפילו יותר.

כתובת: Jonge Roelensteeg 12-14, 1012 PL.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

שעות פתיחה: בכל אחד מימות השבוע מהשעה שמונה בבוקר ועד אחת בלילה.

קופי שופ מלו ילו – Mellow Yellow

קופי שופ מפורסם מאד, שמחזיק בתואר המחייב של הראשון שהוקם באמסטרדם. המקום מציע אווירה אותנטית וסמים איכותיים, בצורות שונות. האווירה בו נחשבת לקלילה ולרגועה, כשבהרבה מאד מקרים תמצאו בו הרבה יותר תושבים מקומיים מאשר תיירים. יש הטוענים שבעלי המקום פחות אוהבים תיירים, ולכן הם עלולים להיראות לכם לא ממש נחמדים.

כתובת: Vijzelgracht 33, 1017 HN.

שעות פתיחה: ימים ב'-ה', 9:00-24:00. שישי ושבת: 8:00 בבוקר עד אחת לפנות בוקר.

קופי שופ דולפינס אמסטרדם – The Dolphins Amsterdam

דולפינס אמסטרדם קופי שופ די ייחודי, בעל קונספט מדליק מאד: הוא נועד ליצור חוויה תת מימית, שבאה לידי ביטוי מובהק בעיצוב (מהשם של המקום אתם כבר יודעים אילו בעלי חיים מככבים בו במיוחד). כולל שתי קומות: בראשונה יש בר, שולחן ביליארד וכדורגל שולחן, בעוד שבתחתונה הדגש הוא על אווירה רגועה (בה תמצאו ספות נוחות). מקום עם אווירה טובה מאד ומאכלי חשיש הנחשבים למשובחים. חלק מהתפריט שלו ייחודי, למשל תערובת צמחים בשם Dolphin X.

כתובת: Kerkstraat 39, 1017 GB. ממוקם ממש ליד הליידספליין.

שעות פתיחה: בכל יום החל מעשר בבוקר ועד אחת לפנות בוקר.

קופי שופ גריי ארייה – Grey Area

Gray Area הוא אחד מהקופי שופס היותר מתוירים ומבוקשים שיש באמסטרדם, כאשר במהלך השנים הוא זכה לפרסים שונים בתחום. ממוקם ברובע יורדאן, אחד ממעוזי הצעירים המגיעים לעיר, ופועל כבר יותר מעשרים שנה. מציע תפריט די עשיר ונודע באיכות גבוהה של חומרים. שימו לב שהם חזקים יחסית, ולכן יש הסבורים שהמקום מתאים פחות ל"מתחילים".

כתובת: Oude Leliestraat 2, 1015 AW.

שעות פתיחה: פתוח שבעה ימים בשבוע (למעט חופשים מקומיים), אבל בשעות מצומצמות יחסית: משתיים עשרה בצהריים ועד שמונה בערב.

דה דמפקרינג De Dampkring

הקופי שופ הזה מושך אליו לא מעט חובבי קולנוע, על רקע העובדה שצולמה בו סצנה בסרט "אושן 12". מעבר לכך הוא נחשב למוצלח בכל קנה מידה: העיצוב שלו מדליק, יש בו תפריט עשיר (כולל עוגת חשיש או גראס מצוינת), משקאות ושייקים להשלמת החוויה ועוד.

כתובת: Handboogstraat 29 ,1012 XM .

שעות פתיחה: שבעה ימים בשבוע בשעות 10:00-1:00.

באבה – Baba

הקופי שופ באבה (Baba) מתאים לאנשים שמחפשים אווירה אותנטית במיוחד, כאשר במקרה הזה מדובר על עיצוב בהשראת אל היודי מפורסם. נמצא במרחק של כעשר דקות הליכה מהמרכז, ונחשב למקום מוצלח מאד מבחינת האווירה והתפריט שהוא מציע.

כתובת: Barentszstraat 130, 1013 MS. שימו לב שהמקום החליף לא מזמן כתובת, וזו הכתובת הנכונה.

שעות פתיחה: פתוח שבעה ימים בשבוע, מהשעה 9:30 בבוקר ועד אחת בלילה.

קופי שופ דה רוקיס אמסטרדם The Rookies Amsterdam

עוד קופי שופ שנחשב למוצלח מבחינת האווירה שלו והתפריט שהוא מציע. נפתח ב-1992, ובתחילת הדרך מכר לצד הסמים הקלים גם אלכוהול (עד האיסור של הרשויות למכירת אלכוהול בקופי שופס משנת 2007). נחשב למקום מבוקש הן בקרב תיירים והן בקרב הצעירים המקומיים, כשהעובדה שהוא נמצא במרחק של כמה דקות הליכה מליידספליין היא פלוס עבור רבים מהצעירים שמתוודעים לחיי הלילה באמסטרדם.

כתובת:Korte Leidsedwarsstraat 145-147, 1017 PZ .

שעות פתיחה: פתוח בכל אחד מימות השנה, החל משמונה וחצי בבוקר ועד לאחת בלילה.

ויש גם מוזיאון..

בעיר שהסמים הקלים בכלל והמריחואנה בפרט מקבלים תפקיד כה מרכזי, זה לא צריך להפתיע אתכם שבאמסטרדם יש גם מוזיאון המוקדש באופן מובהק לחשיש ולמריחואנה. המוזיאון הזה ממוקם ברובע החלונות האדומים, ועונה לשם Hash Marihuana Hemp Museum. המוזיאון – או למעשה שני מבנים נפרדים, שנכללים בכרטיס אחד – מאפשר למגיעים אליו ללמוד את כל מה שחשוב לדעת על הקנאביס, ההיסטוריה שלו, סוגי צמחים (יש במוזיאון "בנק" של זרעי קנאביס) וגם החלק הבלתי נפרד שלו בתרבות המקומית. בסך הכול מדובר במוזיאון נחמד מאד, שניתן לבקר בו כדי להעשיר את החוויה התרבותית וגם ללמוד קצת על הפעולה שרבים מאלה שמגיעים לאמסטרדם מבצעים.

כתובת: Oudezijds Achterburgwal 148.

שעות פתיחה: מדי יום בשעות 10:00-22:00.

מחיר: 8.5 יורו לאדם. שימו לב שגם ילדים יכולים להיכנס למוזיאון הזה (לשיקולכם כמובן), כאשר עד גיל 13 הכניסה היא ללא תשלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף לטיול בהולנד

הטבה –
 3% הנחה על כפרי הנופש של רשת Centerparcs

הדרכות על הולנד ישר למייל (בחינם!)

קבלת החומרים מהווים הסכמה לתקנון השימוש באתר